Přebalování miminek se novopečeným maminkám může zdát složité.
Pokud ale dodržujete pár základních kroků, brzy zjistíte, že na tom nic není.
Jak tedy správně přebalit miminko?
Obsah:
- Jak tedy správně přebalit miminko?
- Nově na TIPP.CZ:
- Které značky školních batohů u nás najdete? | Agátin svět
- Jak doma rozvíjet batole? | Eva Kiedroňová
- BricoKids – Pracovní stůl s nářadím pro chlapce – 40 ks | Agátin svět
- Senzitivní období 7-12 a 12-18 let | SamostatnéDítě.cz
- Když děti dělají nebezpečné věci – kdy je poučit? | ChytráOpička.cz
- Rozvoj grafomotoriky: 2. díl Jemná motorika | Agátin svět
- Jak si hrát s miminkem? | ChytráOpička.cz
- Školní batohy a aktovky pro 1. stupeň ZŠ | Agátin svět
- Jak uplatnit v praxi výuku zdvořilostního chování podle Montessori? | Montessori kurz
- Brio Builder – startovací set v kufříku 48 ks | Agátin svět
Přebalování
Nejprve položíme miminko na přebalovací pult a když pláče, můžeme mu dát dudlík.
Svlékneme oblečení, overal rozepneme a vyndáme nožičky.
Dáváme pozor na prstíky a sundáme ponožky.
Bodyčko nesundáváme, ale pouze rozepneme a vyhrneme.
Nachystáme si vlhčené ubrousky, plenku rozepneme, a miminko otřeme.
Pokud maminky nechtějí používat ubrousky, miminko lze jenom opláchnout, je-li pouze počurané.
Ubrouskem otíráme dítě vždy shora dolů, na to dáváme pozor zejména u holčiček.
Nachystáme si čistou plenku, rozbalíme ji a rovnou ji dáme pod miminko.
Pokud nemáme nepromokavou podložku, plenky měníme rychle, aby podložka od té staré nenavlhla.
Doporučuji mít koš na plenky v blízkosti přebalovacího pultu.
Od pultu totiž nemůžeme odcházet, protože na něm nelze miminko jen tak nechat.
Když je čistá plenka pod miminkem, naneseme trochu krému na prst, chytneme dítě jednou rukou za nožičky a nadzvedneme je, abychom mohli namazat zadeček.
To provádíme při každém přebalování, aby dítko nemělo opruzeniny.
Plenku zapínáme tak, že má miminko pokrčené nožičky.
Pružné pásky utahujeme tak akorát, tedy ani příliš těsně, ani volně.
Mezi okrajem pleny a tělíčkem by měla být vůle.
Okolo nožiček srovnáme řasení, chytneme miminko za nožičky, stáhneme bodyčko a zapneme ho.
Oplachování
Tento návod se bude hodit těm rodičům, kteří preferují oplachování před použitím vlhčených ubrousků.
Miminko můžeme umýt pod kohoutkem či ve sprše, to je vcelku jedno.
Vždy však myslíme na to, že u dětí mladších tří měsíců musíme vždy držet hlavičku.
Tu tedy prsty jedné ruky přidržíme, miminko zvedneme a obrátíme na bříško.
V tuto chvíli již můžeme hlavičku pustit, protože dopředu spadnout nemůže.
Miminko držíme bříškem dolů na předloktí jedné ruky v oblasti hrudníku a dlaň je obtočená kolem podpaží směrem na záda.
Druhou rukou regulujeme teplotu vody, miminko omyjeme, otřeme a vrátíme zpět na přebalovací pult.
V momentě, kdy dáváme dítě na záda, opět podržíme hlavičku, a dále postupujeme stejně jako při klasickém přebalování.
Když se miminko trochu rozčiluje, může to být i kvůli tomu, že je mu zima.
Proto dáváme vždy pozor na teplotu v koupelně či v místnosti s přebalovacím pultem.
Nově na TIPP.CZ:
Které značky školních batohů u nás najdete? | Agátin svět
Často se nás ptáte, proč u nás nenacházíte značky školních batohů Oxybag, Beckmann či Baagl a další podobné.
Rádi vám odpovíme a připomeneme značky, za kterými plně stojíme.
Už v našich začátcích jsme se rozhodly jít cestou opravdové kvality, a to bez kompromisů.
Stále se toho držíme a ze svých nároků na kvalitu nepolevujeme ani dnes.
Zkrátka vám chceme skrze Agátin svět předat pouze to nejlepší.
Jak doma rozvíjet batole? | Eva Kiedroňová
První roky života jsou pro rozvoj mozku dítěte rozhodující, prý dokonce položí neurologické základy pro intelektuální rozvoj v dospívání a dospělosti.
Aby ne, když se novorozenec narodí se zhruba stovkou miliard neuronů a jejich vzájemné propojování (tedy synapse) hraje ve vývoji mozku (a tedy i intelektu) klíčovou roli.
„Zjednodušeně bychom tedy mohli říci, že čím více synapsí se nám podaří vytvořit, tím si vytvoříme větší mozkovou kapacitu pro přijímání dalších informací,“ říká MUDr. Zuzana Ludvíková v Mense ČR pro nadané děti.
BricoKids – Pracovní stůl s nářadím pro chlapce – 40 ks | Agátin svět
Velký magnetický pracovní stůl s příslušenstvím pro malé kutily od 3 do 8 let, kteří doma rádi pomáhají tatínkům.
Jednoduše se tak malí řemesníci naučí na co jednotlivé nářadí slouží a jak s ním pracovat.
Tato úžasná dílna pro chlapce má unikátní systém, který umožňuje nastavit výšku stojanu.
Ponk tak roste a přizpůsobuje se výšce dítěte.
Senzitivní období 7-12 a 12-18 let | SamostatnéDítě.cz
Pro období od sedmi do dvanácti let jsou prioritní tři oblasti, které se vzájemně prolínají a procházejí prudkým vývojem: přechod myšlení k abstrakci, morální senzitivita a potřeba dítěte uniknout z uzavřeného prostředí.
Dítě, které se do této doby zaměřovalo především na vnímání okolního světa pomocí svých smyslů, používá nyní díky přechodu myšlení k abstrakci svou představivost.
Jestliže dítě může poznat skutečný detail, dokáže pomocí představivosti sestavit celek.
Když děti dělají nebezpečné věci – kdy je poučit? | ChytráOpička.cz
Je to nejtěžší rodičovský úkol. Sem tam zatnout zuby a nechat dítě ochutnat nebezpečnou situaci tak, aby se z ní poučilo.
Jedině tak si děti samy určí zónu bezpečí, která je v jejich mozku otištěna mnohem výrazněji, než kdyby se o to snažila maminka neustálým upozorňováním a povídáním.
Rozvoj grafomotoriky: 2. díl Jemná motorika | Agátin svět
A je tady druhý článek našeho seriálu o rozvoji grafomotoriky.
Dnes si povíme o druhém pilíři – jemné motorice a vývojovém období dětí od 3 do 6 let. Věk je zde opravdu velmi orientační a mezi dětmi jsou velké rozdíly.
Důležité je na dítě netlačit, nechat mu prostor pro rozvoj a nepřeskakovat ke složitějším prvkům, pokud ještě nezvládá úroveň nižší.
Jak si hrát s miminkem? | ChytráOpička.cz
Maminky se nás často ptají, jak zabavit malé miminko? Jde to!
Líbí se mu barvičky, hudba a doteky. A hlavně pocit bezpečí. Větší děti už se postupně otevírají světu a tedy i hračkám.
To jsou hlavní kritéria pro výběr aktivit pro ty úplně nejmenší. Mějte však s miminkem trpělivost v prvních šesti týdnech.
V tu dobu jsou všechny hračky ještě pouhou dekorací, protože tu neúžasnější hračku má miminko na dosah pořád. Je to jeho maminka.
Školní batohy a aktovky pro 1. stupeň ZŠ | Agátin svět
Škola za dveřmi a vy stále nemáte vybranou školní tašku pro vašeho malého školáka?
Pokud navštěvuje jakoukoliv třídu na prvním stupni základní školy, pak pro vás máme shrnutí toho, co na Agátině světě nabízíme pro tuto věkovou kategorii.
Prioritou je pro nás představit vám takové školní tašky, které podporují zdravý vývoj páteře a správné držení těla dítěte.
A stejně tak by tohle měla být priorita při výběru i pro vás.
Jak uplatnit v praxi výuku zdvořilostního chování podle Montessori? | Montessori kurz
V raném dětství je formálních lekcí nebo prezentací zdvořilostního chování jen málo.
Podstata celého učebního plánu spočívá v tom, jak se za prvé chováme my k dětem a za druhé my dospělí k sobě navzájem v jejich přítomnosti.
Učí se totiž zejména naším příkladem.
Brio Builder – startovací set v kufříku 48 ks | Agátin svět
Tato sada, která obsahuje 48 dílků, nabízí dětem příležitost rozvíjet své nápady i manuální zručnost.
V kufříku naleznete potřebné nářadí k vytvoření mnoha různých výrobků, se kterými si můžete hrát, pak je rozebrat a vytvořit znovu.
Děti si tak formou stavění rozvíjí motoriku i představivost. Dodává se v praktické plastovém obalu pro snadné uskladnění.
Stavebnici můžete kombinovat s ostatními stavebnicemi Builder.