Jak dítě ovlivňuje náš partnerský vztah? | Eva Kiedroňová
Rodiče jsou pro dítě zásadní vzor v jeho vývoji od narození.
Jestliže vyrůstá v prostředí křiku, hádek a násilí – je velmi pravděpodobné, že buď tento vzor přejímá nebo se naopak proti němu tvrdě vymezí.
“Vlastně má na vybranou mezi tím, co nějak umí, protože ho to rodiče dobře naučili nebo chce další vztahy vytvářet bez hádek, protože se jich bojí a neumí se s nimi vyrovnat.”
Nedorozumění se však nelze vyhnout a je velmi žádoucí schopnost umět nedorozumění řešit, byť konstruktivní hádkou.
Co je Messy Play? | SamostatnéDítě.cz
Že je to proti Vaší přirozenosti a na sílu? I to chápeme. Každý to má jinak.
Postarejte se tedy sama o sebe a najděte si v tom snesitelnou míru.
Můžete omezit množství dostupného materiálu, ohraničit prostor, kde bude nepořádek povolen nebo odstranit věci, které nechcete zničit. Inspiraci najdete v tomto článku o připraveném prostředí.
Je ale moc fajn najít kompromis mezi Vaším charakterem a charakterem Vašeho dítěte.
Jak děti naučit jíst víc ovoce a zeleniny? | Eva Kiedroňová
Když dítěti dáme ochutnat luštěniny a kloudný mix zeleniny až kolem roku a půl ne-li déle, je více pravděpodobné, že tuto chuť později odmítne.
Dítě by tyto základní chutě mělo ochutnat mnohem dříve, vlastně by to měly být jeho první pokrmy.
Pokud dokrmovat začneme sacharidovými kašičkami, nemůžeme se divit, že nám později odmítá zeleninu.
Jak podpořit pitný režim dětí? | SamostatnéDítě.cz
Většina dětí si v zápalu hry nebo objevování světa bohužel neuvědomí, že by se měla napít.
Je tedy zatím na nás, abychom dítě upozorňovali a dávali na něj pozor, zda pravidelně pije.
Nápojové zásobníky dodržování pitnému režimu nám ale napomáhají v této pozornosti a mají hned několik dalších skvělých výhod.
15 dovedností: Co má umět předškolák k zápisu? | ChytráOpička.cz
Dnes to vezmeme ryze prakticky. Co přesně má umět předškolák, než se vydá k zápisu a od září do první třídy?
Patnáct dovedností může do jisté míry předvídat školní zralost a zajistit, že se dítě nebude v první třídě ani nudit, ani zbytečně trápit.
Jdeme na to!
Pamatujte si ale, že všechno se ještě vyvíjí a dítě má stále půl roku na to všechno dohnat.
Co nejlépe pomáhá na úžeh a úpal? | Kdo je ohrožen nejvíce?
Mezi časté potíže během horkých dní patří úpal a úžeh. Mezi příznaky vyčerpání z horka patří: bolest hlavy závratě a zmatenost ztráta chuti k jídlu a pocit nevolnosti nadměrné pocení a bledá, lepkavá kůže křeče v rukou, nohou a žaludku zrychlené dýchání nebo puls...
Co vše dítěti dovolit zkoumat a jak moc ho chránit? | Eva Kiedroňová
Je vždy dost subjektivní co je vysoké, či ne bezpečné místo.
Pro některou maminku je to obyčejná lavička, pro jinou je v pohodě když její tříleté dítě leze na vysoký strom.
Samozřejmě je bezpečnost důležitá, mnoho rodičů své děti ale chrání někdy až moc.
Otevřená hra (Open ended toys) | SamostatnéDítě.cz
Je to opravdu hodně specifický způsob hry, který bych Vám ráda trochu přiblížila.
Myslím, že je poměrně opomíjený a přitom má spoustu benefitů.
K otevřené hře se využívají z velké míry Waldorfské hračky, ale nejen ty (můžete využít i řadu přírodních surovin).
Kdy je vhodný odklad školní docházky? | ChytráOpička.cz
V první řadě je třeba říci, že vám hodně pomohou učitelky ve školce.
Už ony samy poznají, které děti ke školní docházce nedozrály a ještě by jim rok ve školce prospěl.
Takže prvotní informaci a posouzení dostanete zcela určitě od nich.
Potom vás bude čekat pedagogicko-psychologická poradna, kde se už jenom vše potvrdí a školní odklad je hotov.
Sensory play a hra s otevřeným koncem | SamostatnéDítě.cz
Pro připomenutí základních informací k otevřené hře. Dítě si může hrát podle vlastní představivosti. Není nijak svázané průběhem hry.
Může vytvořit a vyzkoušet vše, co má k dispozici.
Má pouze pravidla za jakých podmínek si může hrát- například, že smyslový materiál patří na pracovní plochu (to je hodně o tréninku).
Ze začátku je smyslový materiál z velké části mimo pracovní plochu, ale postupem času se s tím dítě naučí pracovat, stejně, jako s tácy nebo pracovními koberečky v Montessori.