Hledáte recenze na kombinovaný kočárek Kunert Rotax?

 

Tak to jste tu správně.

 

Náhodou jsme si právě tento model pořídili pro naše miminko.

 

Já, tatínek, jsem se rozhodl, že by nebylo špatné udělat takovou tu “maminkovkskou recenzi” na Kunert Rotax, ale v “tatínkovské” verzi.

 

Fotky jsem zkoušel dělat sám u nás v obýváku, ale některé jsem raději vložil ze stránek výrobce 🙂

 

Bude to celkem dlouhé čtení 🙂

 

Proto klidně si udělejte presíčko nebo sáhněte po jiném oblíbeném nápoji.

 

Tak pojďme na to!

Poznámka:

Nejsme experty na kočárky a naše požadavky nejsou nijak vysoké.

Pro nás bylo důležité koupit praktický kočárek za příznivou cenu, který bude hezky vypadat a bude dostatečně kvalitně vyroben.

Pokud máte na dětský kočárek vyšší požadavky, určitě na trhu najdete modely, které Vám budou vyhovovat lépe.

Tohle vyndáte z krabice:

Proč jsme se rozhodli pro trojkombinaci Kunert Rotax?

Jednou větou: pro nás to byla nejlepší kombinace ceny, moderního designu, kvality, jednoduchosti v používání a obecně praktičnosti.

Co tedy bylo pro nás rozhodující?

Cena

Za tyto peníze moc kombinovaných kočárků na českém trhu jsme nenašli, takže Rotax byl jeden z favoritů ihned od začátku.

 

Kvalita

Jako tatínek určitě oceňuji masivní kovový rám a velice dobré dílenské zpracování jednotlivých dílů.

 

Design

Tak tuto vlastnost musí schválit hlavně manželka 🙂 Mne se ale Kunert Rotax také líbí. Tvrdím, že vypadá skoro tak dobře jako některé 2-3x dražší modely.

 

Kvalitní zákaznický servis

Přímo od prodejce vím, že s kočárky od Kunertu nikdy neměl potíže. Když na kočárku našel prasklý díl, výrobce ihned poslal mový. Také reakce výrobce na cokoliv, třeba reklamaci je vždy rychlá. Jak to řekl prodejce: “Kunert je pružný a nedělá problémy”.

Kde jsme kočárek pořídili?

Kočárek jsme kupovali na internetu a vybrali jsme nabídku od KOGIEL.CZ

První dojmy po složení kočárku Kunert Rotax

#1

Autosedačka je hyper-lehká! Do teď jsme měli autosedačku-vajíčko od Cybexu a ta je teda těžká… odhadem tak asi na 5 kg.

 

U této trojkombinace je vajíčko opravdu lehounké a manželka se jen raduje!

 

Už žádné tahání do schodů těžkého “hebla”.

 

#2

Rám je robustní a těžký (samotný rám váží kolem 10kg – s hlubokou korbičkou nebo sportovní sedačkou kolem 15kg).

 

Na jednu stranu je to plus, protože vím, že se nic jen tak neohne.

 

Na druhou stranu hůře se paku bude celý kočárek tahat do schodů – my naštěstí bydlíme tak, že nikde kočárek vynášet nebudeme.

 

Svary a jiné spoje taky vypadají solidně.

 

#3

Vše lze složit bez větších problémů, většnou skládání je intuitivní vše jde celkem rychle.

 

Návod jsem potřeboval asi 3x

 

Recenze kočárku Kunert Rotax

Nyní začínáme tu pravou recenzi kočárku Kunert Rotax.

 

Podíváme se postupně na rám a kolečka, hlubokou a sportovní korbu pak na autosedačku Carlo.

 

Nakonec si ještě rychle projdeme příslušenství, řekneme si pár slov o kvalitě a zda jsme měli co vytknout.

Podvozek neboli rám

Zvolili jsme rám v černé barvě, jelikož kočárek jsme pořizovali pro “zimní” miminko a tato varianta nám přišla praktičtější.

 

Rám je robustní (a těžký), všechny plastové díly jsou vylisovány přesně a vše pěkně do sebe dosedá.

 

Také jsme nenašli nějaké ostré hrany nebo tak.

Součástí rámu je i parkovací brzda. Zde je vše jako u většiny kočárků – sešlapnout – zacvakne – brzda je aktivní.

Nadzvednout nohou a posunout do původní polohy – brzda je neaktivní.

Poznámka výrobce: nikdy nenechávat dítě v kočárku ve svahu, ani když je brzda aktivována.

Na obrázku vidíte brzdu sešlapnutou – aktivní.

Rozkládání a skládání rámu kočárku

Rozložit a složit tento rám je jednoduché.

 

Po obou stranách madla najdeme plastové “páčky”, za které zatáhneme – tím povolíme aretaci a můžeme kočárek rozložit anebo složit.

 

Složený podvozek se bez problému vejde do většiny kufrů osobních aut.

Kolečka

Náš Kunert Rotax má kola pěnová (nebo to jsou gelová?) – každopádně si myslím, že je to lepší řešení oproti kolečkům pneumatickým (nafukovacím).

 

Než jsme kočárek pořizovali, tak jsem si přečetl pár recenzí nebo tipů jak správně vybrat kočárek a často nafukovacím kolečkům bylo vytýkáno, že docházelo k propíchnutí pláště a domů se pak vraceli s jedním vyfouknutým kolečkem…

 

Gelová kolečka je nyní u výrobců kočárků trend a možná nakonec úplně vytlačí ta nafukovací.

 

Kočárek Kunert Rotax má zadní kolečka větší.

Nasazování zadních koleček - praktická rada

Zde jen praktická poznámka – když budete zadní kolečka nasazovat na osky, půjde celkem ztuha. Nebojte se zatlačit větší sílou, ono to pak zapadne nadoraz.

 

Při sundavání zadních koleček je třeba nejdříve zmáčknout kulaté černé tlačítko uprostřed kolečka – tím se povolí aretace a kolečko pak bez problému sundáte.

Přední kolečka

Přední kolečka jdou nasadit velice jednoduše (jdou zasunout na své místo mnohem jednodušeji než ty zadní).

 

Kolečka jak zadní tak přední se otáčí velice lehce a nic nezadrhává.

 

Díky “pěnovému” provedení jsou lehká a hlavně nemusíte mít obavy že píchnete.

Jsou zatáčecí a lze je zablokovat aby byly rovně, napevno. Jen pootočíte doprava takovým “diskem” – je součástí rámu (nad kolečkem) – my jsme to měli šedé.

Pak se rozjedete rovně a kolečka se samy “zacvaknou” a zablokují v přímé poloze (už se neotáčí).

Když naopak chcete, aby zase byly zatáčecí, tím diskem pootočíte doleva.

My jsme využívali hlavně kolečka v pozici, když byla kolečka zatáčecí – manévrování s kočárkem je pak hodně jednodušší.

Hluboká korbička

Hluboká korba je u kočárku Kunert Rotax prostorná.

Vnitřní rozměry činí:

délka – 81 cm

šířka – 37 cm

výška – 57 cm

Hmotnost samotné korby je 4 kg.

Ke hluboké korbě dostanete skládací stříšku a nánožník.

Boudička má větrání – okénko ze síťoviny, které je v původním stavu zastřeno klapkou z plátna a drží na suchý zip.

Klapku pak lze odepnout a zlepšit tak cirkulaci vzduchu pod boudičkou.

Velice se mi líbí řešení madla pro nošení hluboké korby – madlo je šikovně zakomponováno do stříšky a tak nic zbytečně nevyčnívá a nepřekáži (abyste madlo mohli používat je třeba stříšku maximálně napnout).

Napnutí stříšky

Když boudičku napnete na maximum, uslyšíte v obou kloubech “cvaknutí”.

 

Pokud budete chtít boudičku zpátky složit, velice důležité je, abyste nejprve v obou kloubech (tam, kde je stříška připevněna ke korbičce) stisknuli kulaté černé knoflíky – tím boudičku “odblokujete” a složení bude možné.

 

Pokud byste se snažili boudičku složit bez zmáčknutí těch knoflíků, klouby by se mohly poškodit.

Když boudičku napnete na maximum, uslyšíte v obou kloubech “cvaknutí”.

Pokud budete chtít boudičku zpátky složit, velice důležité je, abyste nejprve v obou kloubech (tam, kde je stříška připevněna ke korbičce) stisknuli kulaté černé knoflíky – tím boudičku “odblokujete” a složení bude možné.

Kdybyste se snažili boudičku složit bez zmáčknutí těch knoflíků, klouby by se mohly poškodit.

Hluboká korbička po vyndání z balení je ve složeném stavu a je třeba ji “napnout”.

Při rozkládání samotné korby je třeba trochu více síly, jelikož je třeba jí napnout pomocí dvou kovových rámečků.

Nebojte se a pořádně se do toho opřete – až se drátěné rámečky zacvaknou do černých plastových klipů.

Když se Vám to konečně podaří, korbička je hezky napnuta a pevně drží požadovaný tvar.

Vespod korby se pokládá podložka s měkkým podšitím.

Výšku opěrky zaz lze nastavit do 5 poloh.

Polohování využijete asi pouze na začátku období, kdy miminko začíná samostatně sedět (asi ve 6-8 měsících?).

Starší miminka se už potom chtějí stavět na nožičky a je čas si přesednout do “sporťáku” 🙂

Připevnění hluboké korby na rám

Aby bylo možné hlubokou korbu nasadit rám, je třeba nejdříve odklopit 2 plastové části po obou stranách korby (viz.foto níže).

Pak samotné nasazení je už otázkou vteřin, jde to lehce a nakonec se automaticky na rámu zaaretuje.

K sundání korby z podvozku je tžeba pouze povolit aretaci tím velkým červeným knoflíkem (platí to i pro sportovní korbičku).

Pro uschování korby je dobré ty plastové “držáky” vespod korby opět zasunout.

Hlubokou korbu lze otočit jak po, tak proti směru jízdy

 

Sportovní sedačka

Balení se sportovní korbičkou obsahuje další příslušenství:

Z boxu vyndáte rám a 3 fóliové obaly. Balení se sportovní korbičkou dále obsahuje řadu příslušenství.

Na obrázku níže vidíte:

  • nánožník ke sportovní korbě
  • přebalovací tašku na kočárek
  • bezpečnostní madlo na sporťák
  • nákupní košík pod kočárek
  • pláštěnku
  • moskytiéru
  • držák na nápoje
  • 2 ks adaptérů pro připevnění autosedačky Carlo na podvozek

Jak připevnit sportovní sedačku na podvozek?

Když už přijde čas na odstavení hluboké korby na půdu (na skříň? nebo do garáže? 🙂 , rozložíte sportovní sedačku.

 

Nasazení a zafixování sedačky na rámu je velice jednoduché a neměli jsme s tím žádný problém.

V rámu kočárku je na každé straně jeden otvor, do kterého přijde zasunout “kolejnička” sedačky.

Vše, co si musíte pohlídat je, že ty 2 příslušné části (“kolejničky”?) po obou stranách, se do otvorů na rámu zasunou až do konce a Vy uslyšíte “cvaknutí”.

To znamená, že sedačka dosedla úplně nadoraz a ty červené čudlíky (blízko otvorů, kam se vkládají “kolejničky” korby) vyčnívají (nejsou schované).

Takže k zablokování dochází automaticky.

Pak máte jistotu, že Vám sedačka během provozu nijak nevyklouzne a dítě je v bezpečí.

No a pokud budete chtít sedačku demontovat, stačí stisknout ty červené knoflíky v základně kočárku na obou stranách a sedačku lehce vyndáte.

Součástí sporťáku je i podnožník, který lze nastavit do několika poloh.

Když jej dáte do vodorovné polohy a stejně tak opěrku zad, získáte celkem prostornou korbičku s rovnou plochou, kde si bobeček hezky a pohodlně zdřímne.

Sportovní sedačku lze namontovat jak po, tak proti směru jízdy

Sportovní verzi lze namontovat po i proti směru jízdy.

To lze vlastně s každou částí trojkombinace (s vajíčkem a hlubokou korbou také).

Bezpečnostní pásy

Sportovní korba u modelu Kunert Rotax je vybavena 5-ti bodovými bezpečnostními pásy.

Zde je to vyřešeno tak, že 2 pásy, které jdou přes ramena dítěte jsou připnuté ke 2 popruhům, které obepínají dítě v pase a teprve ty se zasunují do centrálního klipu.

Víte co, raději se podívejte na foto 🙂

K bezpečnostním pásům ještě jen tolik, že výrobci doporučují vždy ty pásy používat.

Regulace opěradla

Opěradlo zad lze nastavit do 4 poloh.

Ze zadu opěradla je madlo, které popotáhnete nahoru a můžete nastavit opěradlo do požadované polohy.

Pak madlo jednoduše pustíte a ono si to samo hezky dosedne a zafixuje.

Skvělé je, že lze ji skopit až naležato a tak si dítě klidně v kočárku může pohodlně zdřímnout.

Tím, že opěradlo jde nastavit do ležící polohy, je možné sportovní korbu používat již od narození dítěte.

Lze sportovní korbičku používat už od narození dítěte?

V návodu jsem našel informace, že výrobce sice používání sporťáku od narození dítěte nedoporučuje (píšou, že nejlépe až od 6 měsíců).

 

Pokud ale se uživatel rozhodne jinak, tak Kunert radí, aby:

 

“u novorozence byl používán v poloze, která je maximálně blízká ležící poloze”.

Stříška sporťáku

Namontování stříšky je podobné jako u všech jiných kočárků, takž ani to tady nebudu popisovat – klasika – zasunout do patřičných otvorů nadoraz.

Opět zde máme červené knoflíky, které je třeba pro uvolnění stříšky stisknout a tím mechanismus odblokovat.

Stříšku lze samozřejmě nastavovat do několika poloh.

Při maximálním “natažení” stříšky asi by se dovnitř něco dostalo, ale v balení dostanete i pláštěnku na kočárek, takže je to v cajku.

Kdyby zase slunko příliš svítilo do očí, na stříšku dáme deku 🙂

Nánožník

Jak hluboká, tak sportovní korbička, ale i autosedačka vajíčko mají svůj nánožník.

Ke kočárku se připevňuje pomocí patentek. Takže nasadit, zacvaknout, jedeme 🙂

Autosedačka Carlo (vajíčko)

Kočárek Kunert Rotax lze pořídit jak v dvojkombinaci (hluboká plus sportovní korba), tak v trojkombinaci – tuhle jsme zvolili my, takže s autosedačkou Carlo.

Pasuje pouze na rámy kočárků Kunert.

Je určena pro děti od 0 do 10 měsíců.

Je neuvěřitelně lehká

Co nás velice pozitivně překvapilo je, že autosedačka je super-lehká.

 

My jsme totiž doposud byli zvyklí na robustní autosedačku od Silver Cross (nevím přesně kolik váží), ale Carlo je asi tak 2x lehčí.

 

To se opravdu hodí, když maminky musí někam do obchodu nebo na úřad a miminko musí vzít sebou.

Vajíčko na rám nasadíte v obou směrech

Na konstrukci kočárku lze vajíčko nasadit jak po směru jízdy, tak proti němu.

My jsme vždy motovali autosedačku na kočárek pouze tak, abychom na miminko viděli, vlastně ani nevím k čemu by bylo nasazení autosedačky po směru jízdy, když na miminko nevidíte…

K namontování autosedačky na rám, je třeba nejdříve do příslušných otvorů na rámu vložit po jednom “adaptéru” – plastový díl, do kterého pak vajíčko rychle upnete nebo naopak vyjmete.

Abyste autosedačku z rámu vyndali, musíte nejdříve zatáhnout za příslušná “očka” po obou stranách vajíčka.

Splňuje nejstriktnější normu ECE R44/04

Také se nám líbí malá vychytávka a sice když autosedačku položíte na zem (na rovnou plochu), tak dno je lehce zakulacené a tak můžete miminko pohoupat a uspat.

 

Autosedačka Carlo odpovídá základním bezpečnostním požadavkům předepsaným v evropském bezpečnostním standardu ECE R44.

Více o standardu ECE R44 naleznete v tomto článku  >>

Nemá systém ISO-FIX, ale lze dokoupit adaptér na ISO-FIX, který si jednoduše na sedadlo v autě namontujete a pak samotné vajíčko jen do adaptéru “zacvaknete”.

Rychlé a bezpečné.

Autosedačka má svojí stříšku a nánožník.

Madlo lze samozřejmě úplně sklopit nebo pak nastavit do polohy pro přenášení.

Příslušenství

Přebalovací taška na kočárek

Určitě potěší stylová přebalovací taška, která je s kočárkem elegantně sladěna. Lze ji připevnit na rukojeť kočárku pomocí patentek na popruhu tašky.

Je celkem prostorná, uvnitř má z jedné strany 3 kapsy pro drobnější věci. Určitě vše pro přebalení poupátka tam bez problému uschováte.

Dno tašky je vyztuženo nějakým tvrdým materiálem (nevím co to je), ale určitě taška pořád drží svůj původní tvar.

Vnější látka je stejná, ze které jsou vyrobeny všechny další komponenty, takže s kočárkem krásně splyne.

“Nákupní košík” pod kočárek

Pod kočárek lze připevnit košík, kam si odkládáte věci nebo uložíte i menší nákup. Je celkem prostorný.

U všech barevných variant je tento díl černý. Je velice lehce omyvatelný.

Je vyroben z polyesteru a je vyztužen náplní (beztak také polyesterové vlákna). Chci jen říct, že košík není jen z jedné vrstvy tenkého plátna – proto Vám v zimě ty nákupy nezmrznou 🙂

Košík drží na patentkách (celkem asi 6 cvočků), proto lze jej jednoduše a rychle přidělat nebo sundat.

Když jsem jej pod kočárek připevňoval, myslím že 2 z 6 cvočků nějak nedržely nebo měl jsem problém je “zacvaknout”.

Moskytiéra

Moskytiéra se hodí hlavně rodičům, kteří bydlí na venkově – tak toho hmyzu je podstatně více.

My jsme ani u předchozího kočárku moskytiéru moc nepoužívali.

Je to ale příjemný bonus.

Pláštěnka

V balení jsme měli i pláštěnku na hlubokou korbu.

Na sportovní sedačku jsme tu pláštěnku nezkoušeli natahovat, takže na 100% nemůžu potvrdit, že pasuje.

Osobně si ale myslím, že by měla.

Úchyt na nápoje

Kočárek Kunert Rotax má dokonce úchyt na nápoje, který si snadno připevníte na madlo a na procházce si do něj pohodlně odložíte nápoj a můžete se věnovat bobánkovi.

Kunert Rotax - kvalita provedení

O kvalitě jsem už vlastně toho napovídal celkem dost, zde možná doplním pár drobností a vše stručně shrnu.

 

Rám je robustní, těžký, působí pevně.

 

Plastové součástky (výlisky) jsou zpracovány přesně, vše přesně dosedá a nenašel jsem žádné ostré hrany.

 

Tam, kde něco do sebe má zapadnout, bez problému zapadá – nasazování a sundávání korbiček čí autosedačky jde bez problému.

Lze něco trojkombinaci Kunert Rotax vytknout?

Montáž nákupního košíku pod kočárek

Vzpomínám si, že když jsem pod kočárek montoval ten “košík na nákupy”, tak asi 2 (z celkem šesti) kovových cvočků, které jej držely, šly celkem těžko zacvaknout (už si ani nevzpomenu, zda jsem je nakonec docvaknul, ale košík držel pevně).

Robustní, ale těžký rám

Rám je sice robustní, ale za to těžký – sám váží asi 10 kg.

Nevím, zda Kunert dodává kočárky Rotax i s odlehčenou verzí rámu?

Kdybyste se pro tento model rozhodli, ověřte si u zvoleného prodejce na ty rámy – možná dělají nějaké lehčí.

Pokud ne, musíte počítat s tím, že časté vynášení kočárku, který s korbičkou nebo sportovní sedačkou váží okolo 15 kg, bude namáhavé.

Nasazování zadních koleček

Zadní kola šly zpočátku celkem těžko nasadit, ale pokud víte, že stačí jen trochu silněji zatlačit (protože to tak prostě je), tak vlastně není problém.

 

Napnutí hluboké korbičky vyžaduje více síly

Hlubokou korbičku je třeba “napnout” pomocí 2 kovových rámků – napnutí vyžaduje celkem hodně síly, takže pomoc tatínka se k tomu celkem hodí.

Na druhou stranu, když už to překonáte je korbička hezky napnuta – v této pozici se zafixuje a vše pevně drží.

 

Jinak kvalitu ověří čas a život. Hodně také záleží, jak s kočárkem zacházíte a jak se o něj staráte.

Prozatím nemáme moc co vytýkat – určitě žádné závažné chyby jsme nenašli.

Závěrem k recenzi Kunert Rotax

Jelikož na českém internetu recenzí na Kunert Rotax prozatím není moc, tak jsem se rozhodl, že to změním.

 

Odborník na focení a psaní nejsem, ale doufám, že Vám tato “maminkovsko-tatínkovská” recenze alespoň trochu pomohla s rozhodnutím, zda tento model je pro Vaši rodinu vhodná volba.

 

Pokud budete mít nějaké dotazy ohledně tohoto kočárku, klidně napište níže do komentářů a já se budu snažit vždy co nejrychleji odepsat.

 

Mějte se krásně!


ČTĚTE TAKÉ:

Kunert Rotax: recenze na levný kombinovaný kočárek (2018)